Nie ograniczaj emocji

Niektórzy trenerzy personalni mawiają, że nie ma złych emocji. Nawet jeśli czujesz gniew czy strach, to same emocje nie są złe – są jedynie ostrzeżeniem przed czymś złym, co może Cię spotkać albo już spotkało. Takie podejście oznacza również, że nie warto unikać niektórych emocji.

Jeśli starasz się ograniczać negatywne odruchy Twojego umysłu, możesz wpędzić się nawet w nerwicę. Poza tym, że nie warto kontrolować emocji, to jest też bardzo trudno utrzymać je na wodzy. Najpewniej, prędzej czy później wyjdą z Ciebie w najmniej spodziewanym momencie.

Zamiast zarządzać emocjami, lepiej zarządzaj własnym zachowaniem. Na czym to polega? Otóż od dziś pozwól sobie na odczuwania wszelkich emocji, które naturalnie pojawiają się w Twojej głowie. Nie karć sam siebie za to, że czujesz stres czy gniew w danej sytuacji.

To naturalne emocje, które odczuwasz z jakiegoś powodu. Możesz natomiast kontrolować własne zachowanie. Staraj się podejmować odpowiednie działania pomimo odczuwania danych emocji.

Dobrym pomysłem jest też wcześniejsze zaplanowanie własnych interakcji, odpowiedzi czy przemówienia w sytuacji, w której spodziewasz się silnych emocji.