Od dzieciństwa słyszymy, że zamiast zjeść kolejne ciasto czy batonika, lepiej zastąpić go owocem. Również w dorosłym życiu, świadomi swoich wyborów żywieniowych, chętnie zastępujemy cukier zawarty w słodyczach jego naturalną wersją.

Dobrym pomysłem na lekką przekąskę między posiłkami, mogą wydawać się także soki owocowe. Należy jednak pamiętać, by wybierać je bardzo uważnie.

Niemal na każdej półce z sokami czai się na nas pułapka. Nauczeni, że owoce to samo zdrowie, wychodzimy z założenia, że w przypadku wytwarzanych z nich soków będzie dokładnie tak samo.

Niestety, to nieprawda. Większość dostępnych na rynku napojów zawiera w swoim składzie ogromny dodatek cukru.

Co więcej, często są to również te soki, które pod wpływem reklam chętnie podajemy dzieciom! Wiele produktów tego typu posiada w swoim składzie także szkodliwy syrop glukozowo-fruktozowy. Pamiętaj, że im liczba składników wymienionych na etykiecie jest krótsza, tym lepiej.

Co w rzeczywistości powinno się więc znaleźć w składzie soku? Najlepiej, aby był to wyłącznie sok. Tak skróconą listę, świadczącą o zdrowiu i jakości zawartej w produkcie, możemy najczęściej znaleźć w niepasteryzowanych sokach jednodniowych.

www.KontaktEspanol.Pl Wyposażenie: restauracja, stołówka, bufet